משקיעים פוטנציאליים שקוראים את התוכנית העסקית ירצו לדעת על אסטרטגיית הצמיחה – כיצד אתה מתכנן להרחיב את העסק לאחר שהושק.
אסטרטגיית הצמיחה כוללת יותר מאשר רק הדגמה כיצד ההכנסות יגדלו.
חלק זה של התוכנית העסקית נועד להוכיח לאחרים שיש לך תוכנית להבאת המוצר ללקוחות חדשים ולשווקים חדשים, ואולי אפילו להציג מוצרים חדשים.
המטרה הברורה בהתוויית אסטרטגייה היא להראות כיצד מהלכים אלה יגדילו את המכירות. זה יכול לקרות במספר דרכים.
כל הדברים האלה ע״י בניית תוכנית עסקית יעזרו להרוויח כסף באמצעות רשת פאי לכן מומלץ לקורא עד הסוף.
מיקומים רבים
אם העסק זקוק לנוכחות קמעונאית, יש ציין היכן לחפש איפה פתוח חנויות נוספות ומה תהיה האסטרטגיה הגיאוגרפית שלכם. אל תניחו שאתם יכולים להיות בין לאומים רק בגלל שהמוצר מצליח באזורית.
רכישת לקוחות חדשים
לאחר שהגעת ללקוחות הליבה המקוריים, מי עוד עשוי להתעניין במוצרים שלכם? אם אתם חברה עסקית לצרכן, חשוב להציע שירותים עסקיים, ולהיפך. חנויות ציוד משרדי, למשל, הצליחו מאוד לתת מענה לצרכים של אנשים פרטיים כמו גם בעלי עסקים קטנים.
מוצרים חדשים
מוצרים חדשים הם דרך ברורה להגדיל את המכירות, אך הנפקתם לרוב מבוצעת בצורה גרועה. דברו על התוכנית שלכם להכנסת מוצרים או שירותים חדשים לטווח הקצר, הבינוני והארוך.
אלה יכולים להיות וריאציות של מוצר הליבה או היצע חדש לחלוטין שמרחיב את הבסיס הכללי שלכם.
זכיינות
מסעדות פונות לרוב לזכיינות, וזו אפשרות ריאלית גם לתעשיות רבות אחרות. זכיינות עובדת בצורה הטובה ביותר כאשר המוצר שלך עקבי וללקוחות יש ציפיות מסוימות לגבי המותג שלך.
הרחבה מקוונת
איך תשתמשו באינטרנט בכדי להגדיל את המכירות שלכם? האם תמכרו את המוצר באתר שלכם, שותף עם קמעונאי אינטרנט קיים או אולי תפרסמו באינטרנט כדי לבנות מודעות למותג מקומי?
השימוש באינטרנט אינו חובה למכירת המוצר, אך אסטרטגיית הצמיחה צריכה לכלול אלמנט מקוון.
שיווק יצירתי
הסתכלו אחורה בחלק השיווק של התוכנית העסקית.
אם כבר התייחסתם להיבטים של אסטרטגיית הצמיחה העסקית בסעיף זה, תוכלו להשתמש בה כדי לפרט את ההרחבה ואז להתייחס לסעיף השיווקי ככלי יישום.
תוכנית עסקית ע״י הפחתת עלויות
לצמיחה יש יתרונות בשורה התחתונה.
ככל שאתם עושים יותר עסקים, אתם יכולים לנצל יותר עקומות למידה ולהרוויח יותר.
עקומות למידה מאפשרות להתייעל ככל שאתם צוברים ניסיון. חסכוני קנה מידה מתייחסים לירידה בעלות הממוצעת לאורך זמן בגלל גורמים כמו כוח קנייה והתמחות ניהולית.
כשבונים תוכנית עסקית צריך לקחת בחשבון רכישות
אפשרות אחרונה לטיפול היא צמיחה באמצעות רכישה. זה ייכנס לתמונה לאחר שהסטארט-אפ יהיה מבוסס יותר ומוכן להתרחב לשווקים אחרים.
בשלב זה, ייתכן שתרצו להתייחס לאילו חברות, או סוגי חברות, יהפכו למטרות רכישה אידיאליות.
חפש חברות שמתאימות היטב למוצר ולשיטות ההפצה שלכם, אך גם מהווה הזדמנויות חדשות לצמיחה. יש לאזן כל שכפול מרכישה עם אזורי צמיחה.